Obniżka! Cywilizacja nr 10 'O etykę dla pedagogiki' Zobacz większe

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.



Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki" ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

8,00 zł brutto

-10,00 zł

18,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.

Spis treści

 

Tytułem wstępu...

 Arkadiusz Robaczewski O etykę dla pedagogiki

 Myśl CYWILIZACJI

 o. Mieczysław A. Krąpiec OP Moralność a etyki

 

Służyć PRAWDZIE

 

o. Feliks Bednarski OP Realizm etyczny św. Tomasza z Akwinu

Zbigniew Pańpuch Rola cnót w wychowaniu

ks. Grzegorz Hołub SDB Wybór należy do ciebie? – Pomiędzy obiektywnym a subiektywnym rozumieniem dobra

Piotr Jaworski Wychowywać swobodnie czy do wolności?

Danuta Radziszewska-Szczepaniak Kilka uwag o wychowaniu uczuć

Piotr Mazur „Polityczna poprawność” a wychowanie

ks. Stanisław Kowalczyk Chrześcijańska idea ładu społecznego w nauczaniu Stefana Kardynała Wyszyńskiego

 

Spełniać DOBRO

 

Barbara Kiereś Szkoła w służbie rodziny

Justyna Truskolaska Antropologiczno-etyczne podstawy pedagogiki zabawy

Ryszard Polak Jacka Woronieckiego pedagogia cnót

ks. Józef Wilk SDB Wychowawca-nauczyciel po myśli księdza Bosko

Dariusz Zalewski Nauczyciel na usługach systemu

Roman Blicharz Polska Marynarka Wojenna w dwudziestoleciu międzywojennym

Piotr R. Mazur O trzech patriotyzmach

Arkadiusz Robaczewski Przyszłość Polski – formacja przed polityką

 

WIARA poszukująca zrozumienia

 

Zofia J. Zdybicka USJK Świętość – spełnieniem się osoby ludzkiej

 

SKARBIEC myśli polskiej

 

o. Jacek Woroniecki OP Długomyślność jako cnota wychowawcy

 

Cywilizacyjne ROZMAITOŚCI

 

Monarchiści o USA, nieśmiertelności i dawnej broni (“Pro Fide, Rege et Lege” 2/2004)

Triumf historii (“Nowa Myśl Polska” 34/35/2004)

Nowe pokolenie z orłem (“My, Nowe Pokolenie” 2/2004)

  

Z życia INSTYTUTU EDUKACJI NARODOWEJ

 

Anna Białowąs Formacja w ramach rekolekcji

Małgorzata Juszczyk, Krzysztof Juszczyk W poszukiwaniu wiedzy

Piotr R. Mazur O narodzie i wychowaniu w rocznicę Traktatu Wersalskiego

Przeciw aborcji – głos z Serbii

Powstrzymać sodomię

 

RECENZJE

 Pedagogika personalistyczna (M. Dziewiecki, Pedagogika personalistyczna w praktyce)

Tradycja w sporze z pajdocentryzmem (J. Zubelewicz, Dwie filozofie edukacji: aksjocentryzm i pajdocentryzm)

Żywot człowieka poczciwego (J. Rydzewska, Obrońca wiary)

Poznać „niemiecką duszę” (J. Dobraczyński, Najeźdźcy)

„Przyjaciel wesołego diabła” – przyjaciel wesołego dziecka (K. Makuszyński, Przyjaciel wesołego diabła)


Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki" ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.



Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki" ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Produkty powiązane

Copyright © 2021 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl