Obniżka! Cywilizacja nr 14 'Szkoła, nauczyciel, edukacja' Zobacz większe

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja", ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

8,00 zł brutto

-13,00 zł

21,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

Spis treści

Tytułem wstępu…

Szkoła, nauczyciel, edukacja

Myśl CYWILIZACJI

ks. Janusz Nagórny Posłannictwo szkoły – posłannictwo nauczyciela

Służyć PRAWDZIE

Wychowanie, charakter i szkoła w rozwoju życia osobowego człowieka – z o. prof. Mieczysławem A. Krąpcem OP rozmawia Arkadiusz Robaczewski

ks. Józef Wilk SDB Niektóre aspekty wychowania do wolności

Ewa Smołka Relacja wychowawcza – aspekt etyczno-pedagogiczny

Dariusz Zalewski Humanistyka czy nauki ścisłe? – spór o prymat w edukacji

Henryk Jarosiewicz „Wychowanie bez porażek” – porażką wychowania

Deklaracja z Aspen w sprawie kształcenia charakteru

ks. Jacek Grzybowski Ideologie filozofii pokartezjańskiej. Czytając Pamięć i tożsamość

Spełniać DOBRO

Mieczysław Sawicki Problematyczność reformy szkolnej

Alina M. Krzyżanowska Problemy wychowawcze a reforma edukacji

Piotr T. Nowakowski Nauczyciel i szkoła na łamach pism młodzieżowych

Grzegorz Kucharczyk O znaczeniu edukacji w dziejach Polski słów kilka

Roman Blicharz Polski przemysł zbrojeniowy w dwudziestoleciu międzywojennym

Teresa Mazur Jesień

WIARA poszukująca zrozumienia

br. Marek M. Urbaniak FSC W trosce o chrześcijańskie wychowanie

ks. Marek Dziewiecki Rodzina jako miejsce kształtowania się powołań

Cywilizacyjne ROZMAITOŚCI

Zenobia Kitówna Solidarność Nauczycielska Regionu Środkowo-Wschodniego – 15 miesięcy walki o godność nauczyciela i ucznia

Rafał Maliszewski Mistrz i uczniowie. XX Światowe Dni Młodzieży w Kolonii

Nasz ojciec święty Benedykt XVI – o liturgii i teologii Kościoła („Christianitas” 21/22/2005)

O Sierpniu, Rosji i gospodarce… („Myśl Polska” 35/2005)

O „kompromisibiorcach” i polskości Kaszub („Nowy Przegląd Wszechpolski” 7/8/2005)

Z życia INSTYTUTU EDUKACJI NARODOWEJ

Piotr R. Mazur Nieprzemijająca aktualność „wczorajszych” idei – 86 rocznica podpisania Traktatu Wersalskiego

RECENZJE

Solidarność w prawdzie i dobru (Solidarność w nauczaniu Jana Pawła II)

Piotr T. Nowakowski Filozofia kształtowania charakteru (Ewa Smołka, Filozofia kształtowania charakteru. Fryderyka Wilhelma Foerstera teoria wychowania w świetle założeń personalizmu chrześcijańskiego)

Piotr R. Mazur Gasnące słońce zapowiada jutrzenkę (Teodor Jeske-Choiński, Gasnące słońce)

Piotr R. Mazur Bezgrzeszne lata niebieskich mundurków (Kornel Makuszyński, Bezgrzeszne lata;Wiktor Gomulicki, Wspomnienia niebieskiego mundurka).



Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja", ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja", ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Produkty powiązane

Copyright © 2021 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl