Obniżka! Cywilizacja nr 14 'Szkoła, nauczyciel, edukacja' Zobacz większe

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

Nowy produkt

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

8,00 zł brutto

-13,00 zł

21,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

Cywilizacja nr 14 "Szkoła, nauczyciel, edukacja"

W 14 numerze "Cywilizacji" zamieszczone są rozważania o sytuacji polskiej szkoły po reformie edukacji, o funkcji wychowawczej i edukacyjnej szkoły, bezpieczeństwie w szkole, relacji szkoła - rodzina, oraz autorytecie nauczyciela. Wśród artykułów zwraca uwagę wywiad z o. M. A. Krąpcem na temat znaczenia i historii szkoły oraz ks. J. Wilka rozważania o wychowaniu do wolności. M. Sawicki zajmuje się krytyczną analizą reformy edukacji a A. M. Krzyżanowska omawia wychowawcze aspekty reformy. H. Jarosiewicz analizuje koncepcję „wychowania bez porażek" w oparciu o założenia wychowawcze T. Gordona, A. Rynio przedstawia charyzmat pedagogiczny ks. Giussaniego. Na temat powszechnego braku szacunku młodzieży dla nauczycieli i wychowawców, jaki promowany jest przez środki społecznego przekazu pisze Piotr T. Nowakowski. W cyklu Ojców naszych obyczajem... Teresa Mazur przypomina tradycyjną obrzędowość związaną ze świętami i codziennymi zajęciami w porze jesieni, zaś w ramach cyklu Wojskowość polska w dwudziestoleciu międzywojennym Roman Blicharz przedstawia polski przemysł zbrojeniowy tego okresu. W artykule br. Marka Urbaniaka przeczytać można o błogosławionych i świętych, którzy oddali się dziełu wychowania i kształcenia młodego pokolenia, Piotrek Bączek pisze o kulcie Maryjnym w dziejach Polski, zaś tematykę roli rodziny jako miejsca kształtowania się powołań podejmuje ks. Marek Dziewiecki. W numerze - również wspomnienia Zenobii Kitówny o dokonaniach Solidarności nauczycielskiej przed r. 1989, relacja z XX Światowych Dni Młodzieży w Kolonii, omówienie kolejnych numerów „Christianitas", „Myśli Polskiej" oraz „Nowego Przeglądu Wszechpolskiego", a także szereg recenzji książek kierowanych zarówno do dorosłych (nt. kształtowania charakteru i solidarności w ujęciu Jana Pawła II), jak do dzieci oraz młodzieży (W. Gomulickiego oraz K. Makuszyńskiego).

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2005, ss. 224, B5, miękka oprawa

Copyright © 2019 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl