Miś Wojtek. Gra planszowa

„Miś Wojtek” wśród najlepszych gier!

„Miś Wojtek” to edukacyjna gra planszowa dla 2-5 graczy w wieku od 6 lat; przeciętny czas rozgrywki to 30 min.

„Miś Wojtek” został opisany jako jedna z pięciu najlepszych polskich gier historycznych w nowym wideoblogu Narodowego Centrum Kultury „Kultura na 5”. Najnowsza gra Karola Madaja, twórcy legendarnej „Kolejki”, powstała w Biurze Edukacji Narodowej IPN. Wydana w wersji polsko-angielskiej, przeznaczona jest dla graczy od 6 lat, ale satysfakcjonuje także młodzież oraz rodziców.

Zasiądź przy planszy i przejdź wraz z Wojtkiem drogę z Iranu, przez Palestynę, Egipt, Włochy aż do Szkocji. W grze, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbieramy pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia Wojtka. Kto zbierze najlepszy zbiór pamiątek, zwycięża.

Miś Wojtek, ISBN 978-83-8098-159-1, Instytut Pamięci Narodowej, Warszawa 2019, gra planszowa 365 x 250 x 60

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

55,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

„Miś Wojtek” wśród najlepszych gier!

Miś Wojtek to edukacyjna gra planszowa dla 2-5 graczy w wieku od 6 lat; przeciętny czas rozgrywki to 30 min.

„Miś Wojtek” został opisany jako jedna z pięciu najlepszych polskich gier historycznych w nowym wideoblogu Narodowego Centrum Kultury „Kultura na 5”.Ta najnowsza gra Karola Madaja, twórcy legendarnej „Kolejki”, powstała w Biurze Edukacji Narodowej IPN. Wydana w wersji polsko-angielskiej, przeznaczona jest dla graczy od 6 lat, ale satysfakcjonuje także młodzież oraz rodziców.

Odwołujący się do realiów II wojny światowej Miś Wojtek ukazuje dzieje Polaków wywiezionych z terenów okupowanych przez Związek Sowiecki i ich długą wędrówkę z Rosji, przez Iran, Palestynę, Egipt i Włochy aż do Szkocji.

Gra rozpoczyna się we wrześniu 1939 r., kiedy Polskę zaatakowały Niemcy i Związek Sowiecki. Z ziem okupowanych przez ZSRS tysiące polskich rodzin wywieziono wówczas pociągami w głąb Rosji. W 1941 r. Niemcy nieoczekiwanie napadły na Związek Sowiecki. Wtedy Józef Stalin wyraził zgodę, aby z wywiezionych i osadzonych w obozach pracy Polaków utworzyć polskie wojsko. Po pogorszeniu się stosunków polsko-sowieckich w marcu 1942 r. polscy żołnierze i cywile pod wodzą gen. Władysława Andersa opuścili ZSRS, aby wesprzeć siły brytyjskie w walce z Niemcami.

W drodze do Iranu wyniszczeni i wygłodzeni uciekinierzy ze Związku Sowieckiego kupili od przygodnie napotkanego chłopca małego niedźwiadka. Nadali mu imię Wojtek i wcielili do polskiej armii. Wojtek przeszedł z żołnierzami cały szlak bojowy. Dzielił ich dole i niedole, radości i smutki, dając im wiele okazji do uśmiechu i pomagając w potrzebie. Pilnował wyposażenia, a w czasie słynnej bitwy o Monte Cassino donosił żołnierzom amunicję.

W grze, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbieramy pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia Wojtka. Kto zbierze najlepszy zbiór pamiątek, zwycięża.

Miś Wojtek, ISBN 978-83-8098-159-1, Instytut Pamięci Narodowej, Warszawa 2019, gra planszowa 365 x 250 x 60

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Miś Wojtek. Gra planszowa

Miś Wojtek. Gra planszowa

„Miś Wojtek” wśród najlepszych gier!

„Miś Wojtek” to edukacyjna gra planszowa dla 2-5 graczy w wieku od 6 lat; przeciętny czas rozgrywki to 30 min.

„Miś Wojtek” został opisany jako jedna z pięciu najlepszych polskich gier historycznych w nowym wideoblogu Narodowego Centrum Kultury „Kultura na 5”. Najnowsza gra Karola Madaja, twórcy legendarnej „Kolejki”, powstała w Biurze Edukacji Narodowej IPN. Wydana w wersji polsko-angielskiej, przeznaczona jest dla graczy od 6 lat, ale satysfakcjonuje także młodzież oraz rodziców.

Zasiądź przy planszy i przejdź wraz z Wojtkiem drogę z Iranu, przez Palestynę, Egipt, Włochy aż do Szkocji. W grze, podążając szlakiem żołnierzy 2. Korpusu Polskiego, zbieramy pamiątki związane z losami żołnierzy i ich słynnego niedźwiedzia Wojtka. Kto zbierze najlepszy zbiór pamiątek, zwycięża.

Miś Wojtek, ISBN 978-83-8098-159-1, Instytut Pamięci Narodowej, Warszawa 2019, gra planszowa 365 x 250 x 60

Produkty powiązane

Copyright © 2021 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl