Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać informacje o nowościach i aktualnych promocjach.

Obniżka! Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy Zobacz większe

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy

Książka Zawód: nauczyciel - trudności i perspektywy stanowi zbiór artykułów wygłoszonych oraz prezentowanych w formie plakatów w czasie zorganizowanej przez Fundację Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej oraz Instytut Pedagogiki KUL IX Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli i Wychowawców. Konferencja, która odbyła się 10 III 2010 r. w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, miała na celu ukazanie wyzwań, jakie niesie ze sobą zawód nauczyciela oraz różnorodnych wymiarów, w których jest on realizowany.
Szczególna ranga i wyjątkowość posłannictwa nauczyciela wyraża się w jego określeniu jako powołania. Nauczyciel to przewodnik na drodze osobowego rozwoju wychowanka, zatem od jego kondycji, od warunków w jakich pracuje oraz od społecznego prestiżu zawodu, zależy w dużej mierze ostateczny efekt procesu wychowania.
Wśród prezentowanych tekstów czytelnik odnajdzie refleksję nad samą postacią nauczyciela jako autorytetu, mistrza, którego wyraźna postawa moralna stanowi dla młodych osobowy wzór postępowania; a także przegląd postaw nauczyciela, jakie mieszczą się we współczesnych koncepcjach pedagogicznych: od technologa wychowania, poprzez negocjatora, polityka, partnera aż po postawę współwychowującego i współwychowywanego, jak to ma miejsce w pedagogice personalistycznej.
Autorzy podejmują również kwestie trudności, z którymi spotykają się nauczyciele w swej pracy: kolejne zmiany podstawy programowej, wypalenie zawodowe przejawiające się wyczerpaniem sił, zniechęceniem i doświadczeniem nieefektywności działań; brak konstruktywnej współpracy z rodzicami; złe relacje w gronie pedagogicznym, narastający w szkołach problem agresji uczniów, a także negatywny wizerunek zawodu nauczyciela utrwalany przez media.
Nakreślony obraz nie tylko przedstawia zagrożenia i trudności, jakie niesie ze sobą praca nauczyciela, lecz również ukazuje perspektywy realizacji nauczycielskiego powołania w obecnych warunkach i wśród współczesnej młodzieży. Najcenniejszą w tym pomocą jest znajomość obiektywnej prawdy o człowieku, która pozwala skutecznie wpływać na osobowy rozwój ucznia i sprawia, iż nauczyciel może wypełniać swe posłannictwo jako „sługa dobra obiektywnego"

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy, ISBN 978-83-88162-63-3, Instytut Edukacji Narodowej Fundacja Servire Veritati, Lublin 2010, format: 145 x 205, ss. 142, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

5,00 zł brutto

-13,00 zł

18,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Książka Zawód: nauczyciel - trudności i perspektywy stanowi zbiór artykułów wygłoszonych oraz prezentowanych w formie plakatów w czasie zorganizowanej przez Fundację Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej oraz Instytut Pedagogiki KUL IX Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli i Wychowawców. Konferencja, która odbyła się 10 III 2010 r. w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, miała na celu ukazanie wyzwań, jakie niesie ze sobą zawód nauczyciela oraz różnorodnych wymiarów, w których jest on realizowany.
Szczególna ranga i wyjątkowość posłannictwa nauczyciela wyraża się w jego określeniu jako powołania. Nauczyciel to przewodnik na drodze osobowego rozwoju wychowanka, zatem od jego kondycji, od warunków w jakich pracuje oraz od społecznego prestiżu zawodu, zależy w dużej mierze ostateczny efekt procesu wychowania.
Wśród prezentowanych tekstów czytelnik odnajdzie refleksję nad samą postacią nauczyciela jako autorytetu, mistrza, którego wyraźna postawa moralna stanowi dla młodych osobowy wzór postępowania; a także przegląd postaw nauczyciela, jakie mieszczą się we współczesnych koncepcjach pedagogicznych: od technologa wychowania, poprzez negocjatora, polityka, partnera aż po postawę współwychowującego i współwychowywanego, jak to ma miejsce w pedagogice personalistycznej.
Autorzy podejmują również kwestie trudności, z którymi spotykają się nauczyciele w swej pracy: kolejne zmiany podstawy programowej, wypalenie zawodowe przejawiające się wyczerpaniem sił, zniechęceniem i doświadczeniem nieefektywności działań; brak konstruktywnej współpracy z rodzicami; złe relacje w gronie pedagogicznym, narastający w szkołach problem agresji uczniów, a także negatywny wizerunek zawodu nauczyciela utrwalany przez media.
Nakreślony obraz nie tylko przedstawia zagrożenia i trudności, jakie niesie ze sobą praca nauczyciela, lecz również ukazuje perspektywy realizacji nauczycielskiego powołania w obecnych warunkach i wśród współczesnej młodzieży. Najcenniejszą w tym pomocą jest znajomość obiektywnej prawdy o człowieku, która pozwala skutecznie wpływać na osobowy rozwój ucznia i sprawia, iż nauczyciel może wypełniać swe posłannictwo jako „sługa dobra obiektywnego"

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy, ISBN 978-83-88162-63-3, Instytut Edukacji Narodowej Fundacja Servire Veritati, Lublin 2010, format: 145 x 205, ss. 142, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy

Książka Zawód: nauczyciel - trudności i perspektywy stanowi zbiór artykułów wygłoszonych oraz prezentowanych w formie plakatów w czasie zorganizowanej przez Fundację Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej oraz Instytut Pedagogiki KUL IX Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli i Wychowawców. Konferencja, która odbyła się 10 III 2010 r. w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II, miała na celu ukazanie wyzwań, jakie niesie ze sobą zawód nauczyciela oraz różnorodnych wymiarów, w których jest on realizowany.
Szczególna ranga i wyjątkowość posłannictwa nauczyciela wyraża się w jego określeniu jako powołania. Nauczyciel to przewodnik na drodze osobowego rozwoju wychowanka, zatem od jego kondycji, od warunków w jakich pracuje oraz od społecznego prestiżu zawodu, zależy w dużej mierze ostateczny efekt procesu wychowania.
Wśród prezentowanych tekstów czytelnik odnajdzie refleksję nad samą postacią nauczyciela jako autorytetu, mistrza, którego wyraźna postawa moralna stanowi dla młodych osobowy wzór postępowania; a także przegląd postaw nauczyciela, jakie mieszczą się we współczesnych koncepcjach pedagogicznych: od technologa wychowania, poprzez negocjatora, polityka, partnera aż po postawę współwychowującego i współwychowywanego, jak to ma miejsce w pedagogice personalistycznej.
Autorzy podejmują również kwestie trudności, z którymi spotykają się nauczyciele w swej pracy: kolejne zmiany podstawy programowej, wypalenie zawodowe przejawiające się wyczerpaniem sił, zniechęceniem i doświadczeniem nieefektywności działań; brak konstruktywnej współpracy z rodzicami; złe relacje w gronie pedagogicznym, narastający w szkołach problem agresji uczniów, a także negatywny wizerunek zawodu nauczyciela utrwalany przez media.
Nakreślony obraz nie tylko przedstawia zagrożenia i trudności, jakie niesie ze sobą praca nauczyciela, lecz również ukazuje perspektywy realizacji nauczycielskiego powołania w obecnych warunkach i wśród współczesnej młodzieży. Najcenniejszą w tym pomocą jest znajomość obiektywnej prawdy o człowieku, która pozwala skutecznie wpływać na osobowy rozwój ucznia i sprawia, iż nauczyciel może wypełniać swe posłannictwo jako „sługa dobra obiektywnego"

Zawód nauczyciel. Trudności i perspektywy, ISBN 978-83-88162-63-3, Instytut Edukacji Narodowej Fundacja Servire Veritati, Lublin 2010, format: 145 x 205, ss. 142, oprawa miękka

Copyright © 2024 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl