Nowy Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego Zobacz większe

Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego

Zarys Wychowania Moralnego i Obywatelskiego to pierwsza z serii podręczników „Drzewiej Bywało”, które ukażą wam, drodzy Czytelnicy, jak „drzewiej” wyglądała w naszym kraju praca u podstaw i edukacja najmłodszych Polaków. Zarys Wychowania to korzeń owego drzewa; traktuje bowiem w całości o czymś, co leży u podstaw wszelakiego dalszego działania – w szkole i dorosłym życiu – a co w obecnej globalnej chwili, z powodu politycznej niewygody, nagminnie pomijane jest milczeniem. A przecież kręgosłup moralny – bo o nim mówimy – stoi za każdą ludzką postawą, niezależnie od wieku. Zasady zachowania: względem siebie, najbliższych, tych nie tak bliskich oraz społecznego ogółu będą wpływały na decyzje tak stojącego u szczytu narodu polityka, jak i zwyczajnego, pospolitego obywatela.

Zarys Wychowania nie zaintryguje Was nowoczesną, psychologiczną teorią rozwoju intelektualnego, behawiorystycznego i innych uwielbionych przez pedagogów XXI wieku przymiotników. Znajdziecie tu za to szablony bardziej ponadczasowe – zahartowane upływem wieków i nasączone tradycyjnymi, Katolickimi wartościami. Mniej teoretyzowania o tym, dlaczego człowiek jest, jaki jest, a więcej tego, jakim naprawdę powinien być.

Stanisława Sarjusz-Wolska, Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego, ISBN 978-83-66227-05-7, Wydawnictwo 3DOM, Częstochowa 2019, format: 148x210, ss. 216, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

25,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Zarys Wychowania Moralnego i Obywatelskiego to pierwsza z serii podręczników „Drzewiej Bywało”, które ukażą wam, drodzy Czytelnicy, jak „drzewiej” wyglądała w naszym kraju praca u podstaw i edukacja najmłodszych Polaków. Zarys Wychowania to korzeń owego drzewa; traktuje bowiem w całości o czymś, co leży u podstaw wszelakiego dalszego działania – w szkole i dorosłym życiu – a co w obecnej globalnej chwili, z powodu politycznej niewygody, nagminnie pomijane jest milczeniem. A przecież kręgosłup moralny – bo o nim mówimy – stoi za każdą ludzką postawą, niezależnie od wieku. Zasady zachowania: względem siebie, najbliższych, tych nie tak bliskich oraz społecznego ogółu będą wpływały na decyzje tak stojącego u szczytu narodu polityka, jak i zwyczajnego, pospolitego obywatela.

Zarys Wychowania nie zaintryguje Was nowoczesną, psychologiczną teorią rozwoju intelektualnego, behawiorystycznego i innych uwielbionych przez pedagogów XXI wieku przymiotników. Znajdziecie tu za to szablony bardziej ponadczasowe – zahartowane upływem wieków i nasączone tradycyjnymi, Katolickimi wartościami. Mniej teoretyzowania o tym, dlaczego człowiek jest, jaki jest, a więcej tego, jakim naprawdę powinien być.

Spis treści:

  1. Przedmowa Jacka Hogi 7
  2. Przedmowa dra Zygmunta Kukulskiego 11
  3. Uwagi wstępne 15
  4. Wrodzone cechy narodowe 21
  5. Wady i braki 23
  6. Zadanie wychowawcze 23
  7. Szkody moralne wyrządzone przez niewolę 25
  8. PODSTAWY WYCHOWANIA 27
  9. Myśli przewodnie 27
  10. Ogólne zasady wychowania 27
  11. Higiena nerwów i ciała 30
  12. Kształcenie uzdolnień zmysłowych 33
  13. Poczucie rzeczywistości 34
  14. Kształcenie woli 37
  15. KSZTAŁCENIE UCZUĆ 42
  16. Religia, miłość Boga i bliźniego. 44
  17. Miłość ojczyzny 49
  18. Miłość prawdy, dobra i piękna 52
  19. Miłość własna i ambicja 55
  20. Kształcenie zmysłu moralności 58
  21. KSZTAŁCENIE POCZUCIA ODPOWIEDZIALNOŚCI 63
  22. Obowiązki względem siebie w zakresie moralnym 63
  23. Obowiązki względem siebie w zakresie fizycznym 65
  24. Obowiązki w rodzinie 67
  25. OBOWIĄZKI WZGLĘDEM SPOŁECZEŃSTWA I WŁASNEGO PAŃSTWA 73
  26. Poczucie państwowości 82
  27. Organizacja sił intelektualnych i moralnych 84
  28. Stwarzanie silnych ośrodków równowagi 86
  29. Rozwijanie poczucia i zrozumienia odpowiedzialności obywatelskiej 88
  30. Wykształcenie zawodowego przygotowania 91
  31. Przygotowanie do stanowisk kierowniczych 95
  32. Wyrabianie umiejętności przodowania 97

 

Stanisława Sarjusz-Wolska, Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego, ISBN 978-83-66227-05-7, Wydawnictwo 3DOM, Częstochowa 2019, format: 148x210, ss. 216, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego

Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego

Zarys Wychowania Moralnego i Obywatelskiego to pierwsza z serii podręczników „Drzewiej Bywało”, które ukażą wam, drodzy Czytelnicy, jak „drzewiej” wyglądała w naszym kraju praca u podstaw i edukacja najmłodszych Polaków. Zarys Wychowania to korzeń owego drzewa; traktuje bowiem w całości o czymś, co leży u podstaw wszelakiego dalszego działania – w szkole i dorosłym życiu – a co w obecnej globalnej chwili, z powodu politycznej niewygody, nagminnie pomijane jest milczeniem. A przecież kręgosłup moralny – bo o nim mówimy – stoi za każdą ludzką postawą, niezależnie od wieku. Zasady zachowania: względem siebie, najbliższych, tych nie tak bliskich oraz społecznego ogółu będą wpływały na decyzje tak stojącego u szczytu narodu polityka, jak i zwyczajnego, pospolitego obywatela.

Zarys Wychowania nie zaintryguje Was nowoczesną, psychologiczną teorią rozwoju intelektualnego, behawiorystycznego i innych uwielbionych przez pedagogów XXI wieku przymiotników. Znajdziecie tu za to szablony bardziej ponadczasowe – zahartowane upływem wieków i nasączone tradycyjnymi, Katolickimi wartościami. Mniej teoretyzowania o tym, dlaczego człowiek jest, jaki jest, a więcej tego, jakim naprawdę powinien być.

Stanisława Sarjusz-Wolska, Zarys wychowania moralnego i obywatelskiego, ISBN 978-83-66227-05-7, Wydawnictwo 3DOM, Częstochowa 2019, format: 148x210, ss. 216, oprawa miękka

Produkty powiązane

Copyright © 2020 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl