Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać informacje o nowościach i aktualnych promocjach.

U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie Zobacz większe

U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie

Przedmiotem analiz Autorki jest spór o wychowanie, o jego potrzebę, zakres, metodę i cel, który zawiązał się już w starożytnej Grecji i trwa po dzień dzisiejszy. W szranki stają trzy odmienne typy pedagogiki: kolektywistyczna, indywidualistyczna oraz personalistyczna.

Barbara Kiereś,U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie, ISBN 978-83-60144-84-8, Wydawnictwo KUL, Polskie Towarzystwo Świętego Tomasza z Akwinu, Lublin 2015, format: 145 x 205, ss. 321, oprawa twarda

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje już w magazynie

30,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Przedmiotem analiz Autorki jest spór o wychowanie, o jego potrzebę, zakres, metodę i cel, który zawiązał się już w starożytnej Grecji i trwa po dzień dzisiejszy. W szranki stają trzy odmienne typy pedagogiki: kolektywistyczna, indywidualistyczna oraz personalistyczna. U ich podstaw tkwią różne koncepcje człowieka: bądź jako funkcji państwa (kolektywizm), bądź jako zaobsolutyzowanej jednostki (indywidualizm), bądź jako rozumnej, wolnej i suwerennej bytowo, ale spotencjalizowanej i żyjącej społecznie osoby (personalizm). Antropologie te są z kolei pokłosiem filozofii, a ostatecznie sporu o samą filozofię, jaki toczy się pomiędzy tradycją idealizmu (racjonalizmem i irracjonalizmem) a tradycją realizmu poznawczego. Okazuje się więc, że rzeczowe i racjonalne rozstrzygnięcie sporu o kształt i cel wychowania, a tym samym o naukowy status pedagogiki uniwersyteckiej oraz o jej rolę w praktyce wychowawczej zależy od rozstrzygnięcia sporu o filozofię i związane z nią koncepcje człowieka.

Barbara Kiereś, U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie, ISBN 978-83-60144-84-8, Wydawnictwo KUL, Polskie Towarzystwo Świętego Tomasza z Akwinu, Lublin 2015, format: 145 x 205, ss. 321, oprawa twarda

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie

U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie

Przedmiotem analiz Autorki jest spór o wychowanie, o jego potrzebę, zakres, metodę i cel, który zawiązał się już w starożytnej Grecji i trwa po dzień dzisiejszy. W szranki stają trzy odmienne typy pedagogiki: kolektywistyczna, indywidualistyczna oraz personalistyczna.

Barbara Kiereś,U podstaw pedagogiki personalistycznej. Filozoficzny kontekst sporu o wychowanie, ISBN 978-83-60144-84-8, Wydawnictwo KUL, Polskie Towarzystwo Świętego Tomasza z Akwinu, Lublin 2015, format: 145 x 205, ss. 321, oprawa twarda

Copyright © 2024 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl