Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać informacje o nowościach i aktualnych promocjach.

Powszechna Encyklopedia Filozofii. Tom VI Zobacz większe

Powszechna Encyklopedia Filozofii. Tom VI

Założeniem, leżącym u podstaw koncepcji PEF, jest teza, że filozofia zajmuje się najdonioślejszymi zagadnieniami w kulturze (definicją samej istoty świata: bytu i istnienia, człowieka, Boga, relacji międzyludzkich, poznania, prawdy, dobra, piękna itp.)Istota filozofii jest stałe, ponowne dyskutowanie tych podstawowych zagadnień, włączanie odkrywanych prawd w nowy kontekst i czerpanie z nich natchnienia przy interpretacji problemów doświadczenia codziennego. Bez filozofii żadna kultura narodowa nie może się w pełni rozwijać. Encyklopedia pomyślana jest jako encyklopedia polska a zarazem powszechna. Dlatego z jednej strony szczególne miejsce zajmują w Encyklopedii filozofowie polscy oraz wpływ filozofii na kulturę polską (literaturę, sztukę), o czym trudno szukać informacji w zachodnich czy międzynarodowych encyklopediach filzoficznych. Z drugiej strony, jako encyklopedia "powszechna" stara się nie pomijać żadnego istotnego przejawu refleksji filozoficznej obecnego w dziejach ludzkości, bez względu na to, w której cywilizacji wystapił. Dlatego w PEF znaleźć można artykuły dotyczące historii, problemów, pojęć, autorów i tekstów filozofii indyjskiej, chińskiej, tybetańskiej, wietnamskiej, koreańskiej, japońskiej czy malajo-indonezyjskiej, afrykańskiej etnofilozofii, myśli staroegipskiej, inkaskiej czy azteckiej, o jakich trudno znaleźć informację nawet w najlepszych zachodnich encyklopediach filozoficznych. Nie jest więc przesadą stwierdzenie, że w aspekcie uniwersalności ujęcia tematu oraz przezwyciężania eropocentryzmu, PEF w roku 2006 jest najlepszą encyklopedią filozoficzną na świecie. Wszystkie artykuły i hasła w PEF są artykułami autorskimi - respektuje się punkt widzenia autora artykułu. W przypadku encyklopedii filozoficznej trudno jednak o zachowanie w pełni neutralnego punktu widzenia. Filozof w sprawach filozoficznie doniosłych, a przez to niejednokrotnie kontrowersyjnych, musi zająć stanowisko własne. Każda encyklopedia filozoficzna na świecie reprezentuje stanowisko kierunku filozoficznego czy nurtu myśli, do jakiej należą jej autorzy i zespół redakcyjny. Najczęściej odbywa sie to w ten sposób, że po przedstawieniu stanowisk różnych myślicieli na temat danego problemu filozoficznego siłą rzeczy następuje zajęcie stanowiska własnego wobec omawianego problemu. Zamiast neutralnego, w PEF przyjmuje się punkt widzenia obiektywny, albo realistyczny, czyli odwołujący się do rzeczy - do bytu. Taki punkt widzenia reprezentuje filozofia nurtu arystotelesowsko-tomistycznego. W sprawach kontrowersyjnych Encyklopedia prezentuje więc w pierwszym rzędzie dorobek Lubelskiej Szkoły Filozoficznej w dziedzinie metafizyki, teorii poznania, etyki, historii filozofii, estetyki, logiki i ogólnej metodologii nauk i innych nauk filozoficznych, nie pomijając jednak omówienia opinii autorów należących do innych nurtów myśli.

Powszechna Encyklopedia Filozofii t. VI (Kr - Mc), ISBN 83-601440-5-2, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2005, ss. 980, A4, oprawa twarda 

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

145,95 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Założeniem, leżącym u podstaw koncepcji PEF, jest teza, że filozofia zajmuje się najdonioślejszymi zagadnieniami w kulturze (definicją samej istoty świata: bytu i istnienia, człowieka, Boga, relacji międzyludzkich, poznania, prawdy, dobra, piękna itp.)Istota filozofii jest stałe, ponowne dyskutowanie tych podstawowych zagadnień, włączanie odkrywanych prawd w nowy kontekst i czerpanie z nich natchnienia przy interpretacji problemów doświadczenia codziennego. Bez filozofii żadna kultura narodowa nie może się w pełni rozwijać. Encyklopedia pomyślana jest jako encyklopedia polska a zarazem powszechna. Dlatego z jednej strony szczególne miejsce zajmują w Encyklopedii filozofowie polscy oraz wpływ filozofii na kulturę polską (literaturę, sztukę), o czym trudno szukać informacji w zachodnich czy międzynarodowych encyklopediach filzoficznych. Z drugiej strony, jako encyklopedia "powszechna" stara się nie pomijać żadnego istotnego przejawu refleksji filozoficznej obecnego w dziejach ludzkości, bez względu na to, w której cywilizacji wystapił. Dlatego w PEF znaleźć można artykuły dotyczące historii, problemów, pojęć, autorów i tekstów filozofii indyjskiej, chińskiej, tybetańskiej, wietnamskiej, koreańskiej, japońskiej czy malajo-indonezyjskiej, afrykańskiej etnofilozofii, myśli staroegipskiej, inkaskiej czy azteckiej, o jakich trudno znaleźć informację nawet w najlepszych zachodnich encyklopediach filozoficznych. Nie jest więc przesadą stwierdzenie, że w aspekcie uniwersalności ujęcia tematu oraz przezwyciężania eropocentryzmu, PEF w roku 2006 jest najlepszą encyklopedią filozoficzną na świecie. Wszystkie artykuły i hasła w PEF są artykułami autorskimi - respektuje się punkt widzenia autora artykułu. W przypadku encyklopedii filozoficznej trudno jednak o zachowanie w pełni neutralnego punktu widzenia. Filozof w sprawach filozoficznie doniosłych, a przez to niejednokrotnie kontrowersyjnych, musi zająć stanowisko własne. Każda encyklopedia filozoficzna na świecie reprezentuje stanowisko kierunku filozoficznego czy nurtu myśli, do jakiej należą jej autorzy i zespół redakcyjny. Najczęściej odbywa sie to w ten sposób, że po przedstawieniu stanowisk różnych myślicieli na temat danego problemu filozoficznego siłą rzeczy następuje zajęcie stanowiska własnego wobec omawianego problemu. Zamiast neutralnego, w PEF przyjmuje się punkt widzenia obiektywny, albo realistyczny, czyli odwołujący się do rzeczy - do bytu. Taki punkt widzenia reprezentuje filozofia nurtu arystotelesowsko-tomistycznego. W sprawach kontrowersyjnych Encyklopedia prezentuje więc w pierwszym rzędzie dorobek Lubelskiej Szkoły Filozoficznej w dziedzinie metafizyki, teorii poznania, etyki, historii filozofii, estetyki, logiki i ogólnej metodologii nauk i innych nauk filozoficznych, nie pomijając jednak omówienia opinii autorów należących do innych nurtów myśli.

Powszechna Encyklopedia Filozofii t. VI (Kr - Mc), ISBN 83-601440-5-2, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2005, ss. 980, A4,  oprawa twarda

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Powszechna Encyklopedia Filozofii. Tom VI

Powszechna Encyklopedia Filozofii. Tom VI

Założeniem, leżącym u podstaw koncepcji PEF, jest teza, że filozofia zajmuje się najdonioślejszymi zagadnieniami w kulturze (definicją samej istoty świata: bytu i istnienia, człowieka, Boga, relacji międzyludzkich, poznania, prawdy, dobra, piękna itp.)Istota filozofii jest stałe, ponowne dyskutowanie tych podstawowych zagadnień, włączanie odkrywanych prawd w nowy kontekst i czerpanie z nich natchnienia przy interpretacji problemów doświadczenia codziennego. Bez filozofii żadna kultura narodowa nie może się w pełni rozwijać. Encyklopedia pomyślana jest jako encyklopedia polska a zarazem powszechna. Dlatego z jednej strony szczególne miejsce zajmują w Encyklopedii filozofowie polscy oraz wpływ filozofii na kulturę polską (literaturę, sztukę), o czym trudno szukać informacji w zachodnich czy międzynarodowych encyklopediach filzoficznych. Z drugiej strony, jako encyklopedia "powszechna" stara się nie pomijać żadnego istotnego przejawu refleksji filozoficznej obecnego w dziejach ludzkości, bez względu na to, w której cywilizacji wystapił. Dlatego w PEF znaleźć można artykuły dotyczące historii, problemów, pojęć, autorów i tekstów filozofii indyjskiej, chińskiej, tybetańskiej, wietnamskiej, koreańskiej, japońskiej czy malajo-indonezyjskiej, afrykańskiej etnofilozofii, myśli staroegipskiej, inkaskiej czy azteckiej, o jakich trudno znaleźć informację nawet w najlepszych zachodnich encyklopediach filozoficznych. Nie jest więc przesadą stwierdzenie, że w aspekcie uniwersalności ujęcia tematu oraz przezwyciężania eropocentryzmu, PEF w roku 2006 jest najlepszą encyklopedią filozoficzną na świecie. Wszystkie artykuły i hasła w PEF są artykułami autorskimi - respektuje się punkt widzenia autora artykułu. W przypadku encyklopedii filozoficznej trudno jednak o zachowanie w pełni neutralnego punktu widzenia. Filozof w sprawach filozoficznie doniosłych, a przez to niejednokrotnie kontrowersyjnych, musi zająć stanowisko własne. Każda encyklopedia filozoficzna na świecie reprezentuje stanowisko kierunku filozoficznego czy nurtu myśli, do jakiej należą jej autorzy i zespół redakcyjny. Najczęściej odbywa sie to w ten sposób, że po przedstawieniu stanowisk różnych myślicieli na temat danego problemu filozoficznego siłą rzeczy następuje zajęcie stanowiska własnego wobec omawianego problemu. Zamiast neutralnego, w PEF przyjmuje się punkt widzenia obiektywny, albo realistyczny, czyli odwołujący się do rzeczy - do bytu. Taki punkt widzenia reprezentuje filozofia nurtu arystotelesowsko-tomistycznego. W sprawach kontrowersyjnych Encyklopedia prezentuje więc w pierwszym rzędzie dorobek Lubelskiej Szkoły Filozoficznej w dziedzinie metafizyki, teorii poznania, etyki, historii filozofii, estetyki, logiki i ogólnej metodologii nauk i innych nauk filozoficznych, nie pomijając jednak omówienia opinii autorów należących do innych nurtów myśli.

Powszechna Encyklopedia Filozofii t. VI (Kr - Mc), ISBN 83-601440-5-2, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2005, ss. 980, A4, oprawa twarda 

Copyright © 2024 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl