Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać informacje o nowościach i aktualnych promocjach.

Religia w świecie konsumpcji Zobacz większe

Religia w świecie konsumpcji

Książka Vincenta J. Millera jest głęboką analizą kultury konsumpcyjnej. Autor ukazuje świat, w którym tradycje i kultury traktowane są jak przedmioty. W tym świecie także chrześcijaństwo staje się towarem, obiektem konsumpcji, który można reklamować, sprzedawać, wykorzystywać lub odrzucić jako zużyty. Religia w kulturze konsumpcji nie oznacza autentycznej relacji człowieka z Bogiem, a staje się tylko zbiorem pustych symboli. Jak przywrócić religii należne jej miejsce? Jak praktykować wiarę we współczesnym świecie? Vincent J. Miller stara się odpowiedzieć na te pytania, łącząc bogaty materiał z zakresu teologii, socjologii, ekonomii, antropologii kultury z konkretnymi przykładami z życia.


Vincent J. Miller, Religia w świecie konsumpcji, ISBN 978-83-7192-321-0, Verbinum, Warszawa 200, format 130 x 200, ss. 376, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

36,75 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Książka Vincenta J. Millera jest głęboką analizą kultury konsumpcyjnej. Autor ukazuje świat, w którym tradycje i kultury traktowane są jak przedmioty. W tym świecie także chrześcijaństwo staje się towarem, obiektem konsumpcji, który można reklamować, sprzedawać, wykorzystywać lub odrzucić jako zużyty. Religia w kulturze konsumpcji nie oznacza autentycznej relacji człowieka z Bogiem, a staje się tylko zbiorem pustych symboli. Jak przywrócić religii należne jej miejsce? Jak praktykować wiarę we współczesnym świecie? Vincent J. Miller stara się odpowiedzieć na te pytania, łącząc bogaty materiał z zakresu teologii, socjologii, ekonomii, antropologii kultury z konkretnymi przykładami z życia.
WPROWADZENIE (fragment)
Nie jest to książka o religii na tle kultury konsumpcyjnej, lecz książka o losach religii w kulturze konsumpcyjnej. Te dwa tematy są ze sobą spokrewnione, ale różne. Wielu z nas, sfrustrowanych banalnością konsumpcjonizmu, zwraca się ku religii, szukając trwałych wartości i ideałów. Liczne religie oferują je, dlatego też warto przeciwstawić religię kulturze konsumpcyjnej. Socjolog Robert Bocock w zakończeniu swej ważnej i cennej książki o konsumpcjonizmie pisze o wielkim potencjale tradycji religijnych i różnych wspólnot, zdolnych przeciwstawić się konsumpcjonizmowi. W świetle destrukcji dokonanej przez zaawansowany kapitalizm są one „być może ważniejsze dla przyszłości naszej planety, niż sobie dotąd wyobrażaliśmy".1 Autor zwraca uwagę, że Stany Zjednoczone, światowy lider w dziedzinie konsumpcji, są najbardziej religijnym spośród rozwiniętych społeczeństw kapitalistycznych. Ponadto religia amerykańska jest głęboko przeniknięta purytańską tradycją religijną, bardzo krytyczną wobec konsumpcji i pobłażania sobie. Występuje tu wielka rozbieżność między przekonaniami religijnymi a praktyką.
Co jest takiego w kulturze konsumpcyjnej, co sprawia, że krytyka religijna słabiej na nią oddziałuje, niż mogliby się spodziewać teologowie, ludzie wierzący i socjologowie, tacy na przykład jak Bocock? Będę starał się wykazać, że „kultura" konsumpcyjna nie jest jedynie szczególnym zbiorem ideologii - takich jak przekonanie, że jazda samochodami sportowymi, poddanie się operacji plastycznej czy oglądanie w telewizji Idola amerykańskiego są czymś dobrym i godnym naśladowania. Przede wszystkim sposób ustosunkowania się do przekonań, zespół nawyków interpretacyjnych i użytkowych - sprawia, że „treść" przekonań i wartości staje się mniej ważna. Każda próba oceny kultury konsumpcyjnej ze stanowiska teologii musi uwzględniać ten jej formalny aspekt, jeżeli krytycy i przeciwnicy mają mieć na nią praktyczny wpływ. Podejmujemy się tego zadania. Ta książka ma wskazać, w jaki sposób kultura konsumpcyjna oswaja i zagospodarowuje krytykę. Dlatego też religijne zaangażowanie się w tę kulturę może okazać się bardziej skuteczne.

Vincent J. Miller, Religia w świecie konsumpcji, ISBN 978-83-7192-321-0, Verbinum, Warszawa 200, format 130 x 200, ss. 376, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Religia w świecie konsumpcji

Religia w świecie konsumpcji

Książka Vincenta J. Millera jest głęboką analizą kultury konsumpcyjnej. Autor ukazuje świat, w którym tradycje i kultury traktowane są jak przedmioty. W tym świecie także chrześcijaństwo staje się towarem, obiektem konsumpcji, który można reklamować, sprzedawać, wykorzystywać lub odrzucić jako zużyty. Religia w kulturze konsumpcji nie oznacza autentycznej relacji człowieka z Bogiem, a staje się tylko zbiorem pustych symboli. Jak przywrócić religii należne jej miejsce? Jak praktykować wiarę we współczesnym świecie? Vincent J. Miller stara się odpowiedzieć na te pytania, łącząc bogaty materiał z zakresu teologii, socjologii, ekonomii, antropologii kultury z konkretnymi przykładami z życia.


Vincent J. Miller, Religia w świecie konsumpcji, ISBN 978-83-7192-321-0, Verbinum, Warszawa 200, format 130 x 200, ss. 376, oprawa miękka

Copyright © 2024 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl