Teoria analogii bytu. Dzieła t. I Zobacz większe

Teoria analogii bytu. Dzieła t. I

Nowy produkt

Filozoficzne rozumienie rzeczywistości - w tym szczególnie człowieka stanowi podstawę ludzkiej kultury, albowiem zarówno uznawanie, jak i nieuznawanie, filozofii jest już stanowiskiem filozoficznym. Lepsze jednak dla człowieka i rozwoju samej kultury jest zapoznanie się bliższe z tradycyjną, niemal trzy tysiącletnią, filozoficzną interpretacją świata oraz człowieka, przedstawioną tu w nowo wydanych i na nowo przemyślanych dziełach, będących owocem 45 letniego nauczania filozofii, w trudnych dla myśli czasach, w których, z jednej strony programowano deprecjonowano samo myślenie, a z drugiej usiłowano się temu przeciwstawić poprzez recepcję modnych, importowanych z sytego Zachodu pomysłów, niekiedy krzykliwych, lecz treściowo płytkich i metodologicznie miałkich. A problemy odwieczne, dotyczące świata i człowieka muszą być ukazywane i rozwiązywane w oparciu o wielowiekowy trud poznawczy, pogłębiony namysłem metodologicznym, właściwym dla klasycznej filozoficznej problematyki, a nie przyjmowanym jako a priori pseudo-naukowego monizmu poznawczego. W tradycji zaś filozoficznej istnieją zasadniczo dwa wielkie kierunki myślenia, przebiegające: a) albo od danych świadomości do świata rzeczy realnych; b) albo od stwierdzenia rzeczywistości realnie istniejącej (osób i rzeczy) go myśli rozumiejącej (usiłującej rozumieć) ostatecznie - bazowo tę rzeczywistość. (ze wstępu autora)

o. Mieczysław Albert Krąpiec, Teoria analogii bytu. Dzieła t. I, ISBN 83-228-0277-3 , Wydawnictwo KUL, Lublin 1993, format: 167 x 240 , ss. 437, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

15,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Filozoficzne rozumienie rzeczywistości - w tym szczególnie człowieka stanowi podstawę ludzkiej kultury, albowiem zarówno uznawanie, jak i nieuznawanie, filozofii jest już stanowiskiem filozoficznym. Lepsze jednak dla człowieka i rozwoju samej kultury jest zapoznanie się bliższe z tradycyjną, niemal trzy tysiącletnią, filozoficzną interpretacją świata oraz człowieka, przedstawioną tu w nowo wydanych i na nowo przemyślanych dziełach, będących owocem 45 letniego nauczania filozofii, w trudnych dla myśli czasach, w których, z jednej strony programowano deprecjonowano samo myślenie, a z drugiej usiłowano się temu przeciwstawić poprzez recepcję modnych, importowanych z sytego Zachodu pomysłów, niekiedy krzykliwych, lecz treściowo płytkich i metodologicznie miałkich. A problemy odwieczne, dotyczące świata i człowieka muszą być ukazywane i rozwiązywane w oparciu o wielowiekowy trud poznawczy, pogłębiony namysłem metodologicznym, właściwym dla klasycznej filozoficznej problematyki, a nie przyjmowanym jako a priori pseudo-naukowego monizmu poznawczego. W tradycji zaś filozoficznej istnieją zasadniczo dwa wielkie kierunki myślenia, przebiegające: a) albo od danych świadomości do świata rzeczy realnych; b) albo od stwierdzenia rzeczywistości realnie istniejącej (osób i rzeczy) go myśli rozumiejącej (usiłującej rozumieć) ostatecznie - bazowo tę rzeczywistość. (ze wstępu autora)

o. Mieczysław Albert Krąpiec, Teoria analogii bytu. Dzieła t. I, ISBN 83-228-0277-3 , Wydawnictwo KUL, Lublin 1993, format: 167 x 240 , ss. 437, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Teoria analogii bytu. Dzieła t. I

Teoria analogii bytu. Dzieła t. I

Filozoficzne rozumienie rzeczywistości - w tym szczególnie człowieka stanowi podstawę ludzkiej kultury, albowiem zarówno uznawanie, jak i nieuznawanie, filozofii jest już stanowiskiem filozoficznym. Lepsze jednak dla człowieka i rozwoju samej kultury jest zapoznanie się bliższe z tradycyjną, niemal trzy tysiącletnią, filozoficzną interpretacją świata oraz człowieka, przedstawioną tu w nowo wydanych i na nowo przemyślanych dziełach, będących owocem 45 letniego nauczania filozofii, w trudnych dla myśli czasach, w których, z jednej strony programowano deprecjonowano samo myślenie, a z drugiej usiłowano się temu przeciwstawić poprzez recepcję modnych, importowanych z sytego Zachodu pomysłów, niekiedy krzykliwych, lecz treściowo płytkich i metodologicznie miałkich. A problemy odwieczne, dotyczące świata i człowieka muszą być ukazywane i rozwiązywane w oparciu o wielowiekowy trud poznawczy, pogłębiony namysłem metodologicznym, właściwym dla klasycznej filozoficznej problematyki, a nie przyjmowanym jako a priori pseudo-naukowego monizmu poznawczego. W tradycji zaś filozoficznej istnieją zasadniczo dwa wielkie kierunki myślenia, przebiegające: a) albo od danych świadomości do świata rzeczy realnych; b) albo od stwierdzenia rzeczywistości realnie istniejącej (osób i rzeczy) go myśli rozumiejącej (usiłującej rozumieć) ostatecznie - bazowo tę rzeczywistość. (ze wstępu autora)

o. Mieczysław Albert Krąpiec, Teoria analogii bytu. Dzieła t. I, ISBN 83-228-0277-3 , Wydawnictwo KUL, Lublin 1993, format: 167 x 240 , ss. 437, oprawa miękka

Copyright © 2017 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl