Cywilizacja nr 46 'Sztuka dla wychowania' Zobacz większe

Cywilizacja nr 46 "Sztuka dla wychowania"

Nowy produkt

„Gdzie jest człowiek, tam jest i sztuka"

Na okładce „Cywilizacji", którą dziś oddajemy do rąk Państwa, widnieje hasło przewodnie numeru: „Sztuka dla wychowania". Istota tego hasła najpełniej, a i najpiękniej - jak na zagadnienie związane ze sztuką przystało - wyraża się w słowach naszych wybitnych twórców doby romantyzmu.
A. Mickiewicz w jednym ze swoich wykładów w Collège de France przekonywał słuchaczy, że „tylko to dzieło jest coś warte, z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć". Z kolei C. K. Norwid w Promethidionie pisał, iż: „Kształtem miłości piękno jest - i tyle / Ile ją człowiek oglądał na świecie, / W ogromnym Bogu - albo w sobie - pyle / Na tego Boga wystrojonym dziecię; / Tyle o pięknem człowiek wie i głosi - / Choć każdy w sobie cień pięknego nosi / I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem".
Mickiewicz w cytowanej wypowiedzi odniósł się do pedagogicznej funkcji dzieł sztuki, Norwid w przytoczonej strofie poematu - do duchowego obcowania z nimi, jako darami Boga dla człowieka, którego Wszechmocny stworzył na swój obraz i podobieństwo. Rozważania na temat piękna, jakiego wyrazicielką jest sztuka w obu powyższych wymiarach, wypełniają strony naszego kwartalnika. Znajdą na nich Państwo zarówno rozprawkę filozoficzną o tym, dlaczego człowiek potrzebuje sztuki, jak studium o. Woronieckiego o wychowawczym znaczeniu liturgii eucharystycznej, ponadto opracowania dotyczące jakże istotnej dziś kwestii związanej z rolą sztuki w procesie edukacji i wychowania dzieci oraz młodzieży.
Zapraszamy również do lektury licznych ciekawych, z wielkim znawstwem przedmiotu napisanych artykułów na temat literatury pięknej, czytelnictwa, muzyki, a także plastyki. Szczególnie rekomendujemy bogaty w reprodukcje materiał o ilustrujących Złotą Legendę grafikach M. Hiszpańskiej-Neuman. Wierzymy, że ów szeroki wachlarz zagadnień związanych z głównym tematem pozwoli Państwu uporządkować własne poglądy na temat roli sztuki nie tylko w wychowaniu, ale w ogóle - w życiu, tak, aby jak najszczerzej móc powtórzyć za Norwidem: „Bo nie jest światło, by pod korcem stało / Ani sól ziemi dla przypraw kuchennych, / Bo piękno na to jest, by zachwycało / Do pracy - praca, by się zmartwychwstało".

Z takim przeświadczeniem życzymy Państwu lektury miłej i owocnej.
REDAKCJA

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2013, ss. 208, format: 166 x 240 , miękka oprawa

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

25,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

„Gdzie jest człowiek, tam jest i sztuka"

Na okładce „Cywilizacji", którą dziś oddajemy do rąk Państwa, widnieje hasło przewodnie numeru: „Sztuka dla wychowania". Istota tego hasła najpełniej, a i najpiękniej - jak na zagadnienie związane ze sztuką przystało - wyraża się w słowach naszych wybitnych twórców doby romantyzmu.
A. Mickiewicz w jednym ze swoich wykładów w Collège de France przekonywał słuchaczy, że „tylko to dzieło jest coś warte, z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć". Z kolei C. K. Norwid w Promethidionie pisał, iż: „Kształtem miłości piękno jest - i tyle / Ile ją człowiek oglądał na świecie, / W ogromnym Bogu - albo w sobie - pyle / Na tego Boga wystrojonym dziecię; / Tyle o pięknem człowiek wie i głosi - / Choć każdy w sobie cień pięknego nosi / I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem".
Mickiewicz w cytowanej wypowiedzi odniósł się do pedagogicznej funkcji dzieł sztuki, Norwid w przytoczonej strofie poematu - do duchowego obcowania z nimi, jako darami Boga dla człowieka, którego Wszechmocny stworzył na swój obraz i podobieństwo. Rozważania na temat piękna, jakiego wyrazicielką jest sztuka w obu powyższych wymiarach, wypełniają strony naszego kwartalnika. Znajdą na nich Państwo zarówno rozprawkę filozoficzną o tym, dlaczego człowiek potrzebuje sztuki, jak studium o. Woronieckiego o wychowawczym znaczeniu liturgii eucharystycznej, ponadto opracowania dotyczące jakże istotnej dziś kwestii związanej z rolą sztuki w procesie edukacji i wychowania dzieci oraz młodzieży.
Zapraszamy również do lektury licznych ciekawych, z wielkim znawstwem przedmiotu napisanych artykułów na temat literatury pięknej, czytelnictwa, muzyki, a także plastyki. Szczególnie rekomendujemy bogaty w reprodukcje materiał o ilustrujących Złotą Legendę grafikach M. Hiszpańskiej-Neuman. Wierzymy, że ów szeroki wachlarz zagadnień związanych z głównym tematem pozwoli Państwu uporządkować własne poglądy na temat roli sztuki nie tylko w wychowaniu, ale w ogóle - w życiu, tak, aby jak najszczerzej móc powtórzyć za Norwidem: „Bo nie jest światło, by pod korcem stało / Ani sól ziemi dla przypraw kuchennych, / Bo piękno na to jest, by zachwycało / Do pracy - praca, by się zmartwychwstało".

Z takim przeświadczeniem życzymy Państwu lektury miłej i owocnej.
REDAKCJA

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2013, ss. 208, format: 166 x 240 , miękka oprawa

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 46 "Sztuka dla wychowania"

Cywilizacja nr 46 "Sztuka dla wychowania"

„Gdzie jest człowiek, tam jest i sztuka"

Na okładce „Cywilizacji", którą dziś oddajemy do rąk Państwa, widnieje hasło przewodnie numeru: „Sztuka dla wychowania". Istota tego hasła najpełniej, a i najpiękniej - jak na zagadnienie związane ze sztuką przystało - wyraża się w słowach naszych wybitnych twórców doby romantyzmu.
A. Mickiewicz w jednym ze swoich wykładów w Collège de France przekonywał słuchaczy, że „tylko to dzieło jest coś warte, z którego człowiek może się poprawić i mądrości nauczyć". Z kolei C. K. Norwid w Promethidionie pisał, iż: „Kształtem miłości piękno jest - i tyle / Ile ją człowiek oglądał na świecie, / W ogromnym Bogu - albo w sobie - pyle / Na tego Boga wystrojonym dziecię; / Tyle o pięknem człowiek wie i głosi - / Choć każdy w sobie cień pięknego nosi / I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem".
Mickiewicz w cytowanej wypowiedzi odniósł się do pedagogicznej funkcji dzieł sztuki, Norwid w przytoczonej strofie poematu - do duchowego obcowania z nimi, jako darami Boga dla człowieka, którego Wszechmocny stworzył na swój obraz i podobieństwo. Rozważania na temat piękna, jakiego wyrazicielką jest sztuka w obu powyższych wymiarach, wypełniają strony naszego kwartalnika. Znajdą na nich Państwo zarówno rozprawkę filozoficzną o tym, dlaczego człowiek potrzebuje sztuki, jak studium o. Woronieckiego o wychowawczym znaczeniu liturgii eucharystycznej, ponadto opracowania dotyczące jakże istotnej dziś kwestii związanej z rolą sztuki w procesie edukacji i wychowania dzieci oraz młodzieży.
Zapraszamy również do lektury licznych ciekawych, z wielkim znawstwem przedmiotu napisanych artykułów na temat literatury pięknej, czytelnictwa, muzyki, a także plastyki. Szczególnie rekomendujemy bogaty w reprodukcje materiał o ilustrujących Złotą Legendę grafikach M. Hiszpańskiej-Neuman. Wierzymy, że ów szeroki wachlarz zagadnień związanych z głównym tematem pozwoli Państwu uporządkować własne poglądy na temat roli sztuki nie tylko w wychowaniu, ale w ogóle - w życiu, tak, aby jak najszczerzej móc powtórzyć za Norwidem: „Bo nie jest światło, by pod korcem stało / Ani sól ziemi dla przypraw kuchennych, / Bo piękno na to jest, by zachwycało / Do pracy - praca, by się zmartwychwstało".

Z takim przeświadczeniem życzymy Państwu lektury miłej i owocnej.
REDAKCJA

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2013, ss. 208, format: 166 x 240 , miękka oprawa

Copyright © 2019 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl