Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby otrzymywać informacje o nowościach i aktualnych promocjach.

Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej Zobacz większe

Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej

Wojciech Chudy w swojej książce w sposób jasny i obrazowy ukazuje przemiany jakim ulegała filozofia wychowania, która z refleksji nad wychowaniem człowieka pojętym jako wychowanie moralnej strony ludzkiego życia, przekształciła się w dyscyplinę zwracającą uwagę na integralnie pojęty proces wychowania. Punktem wyjścia projektu realizowanego przez Chudego jest określenie człowieka jako bytu, który jest kimś i coś ma. Ta lapidarna definicja pozwala przeformułować pedagogikę z nauki w kierunku sztuki, która wprawdzie nie daje konkretnych recept, jak postąpić w danej sytuacji życiowej, uczy jednak mądrości życia. Najwyższą wartością w wychowaniu okazuje się - centralna także dla personalistycznej etyki - kategoria osobowej godności człowieka.

Wojciech Chudy, Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej, ISBN 978-83-7306-446-1, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2009, format: 165 x 245, ss. 236, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje już w magazynie

39,90 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Wojciech Chudy w swojej książce w sposób jasny i obrazowy ukazuje przemiany jakim ulegała filozofia wychowania, która z refleksji nad wychowaniem człowieka pojętym jako wychowanie moralnej strony ludzkiego życia, przekształciła się w dyscyplinę zwracającą uwagę na integralnie pojęty proces wychowania. Punktem wyjścia projektu realizowanego przez Chudego jest określenie człowieka jako bytu, który jest kimś i coś ma. Ta lapidarna definicja pozwala przeformułować pedagogikę z nauki w kierunku sztuki, która wprawdzie nie daje konkretnych recept, jak postąpić w danej sytuacji życiowej, uczy jednak mądrości życia. Najwyższą wartością w wychowaniu okazuje się - centralna także dla personalistycznej etyki - kategoria osobowej godności człowieka.

Wojciech Chudy, Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej, ISBN 978-83-7306-446-1, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2009, format: 165 x 245, ss. 236, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej

Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej

Wojciech Chudy w swojej książce w sposób jasny i obrazowy ukazuje przemiany jakim ulegała filozofia wychowania, która z refleksji nad wychowaniem człowieka pojętym jako wychowanie moralnej strony ludzkiego życia, przekształciła się w dyscyplinę zwracającą uwagę na integralnie pojęty proces wychowania. Punktem wyjścia projektu realizowanego przez Chudego jest określenie człowieka jako bytu, który jest kimś i coś ma. Ta lapidarna definicja pozwala przeformułować pedagogikę z nauki w kierunku sztuki, która wprawdzie nie daje konkretnych recept, jak postąpić w danej sytuacji życiowej, uczy jednak mądrości życia. Najwyższą wartością w wychowaniu okazuje się - centralna także dla personalistycznej etyki - kategoria osobowej godności człowieka.

Wojciech Chudy, Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej, ISBN 978-83-7306-446-1, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2009, format: 165 x 245, ss. 236, oprawa miękka

Produkty powiązane

    Copyright © 2024 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl