Obniżka! Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia Zobacz większe

Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia

Nowy produkt

Wszyscy rodzice i wychowawcy zdają sobie sprawę, że rozmowa z dziećmi o przekazywaniu ludzkiego życia i o płciowym zróżnicowaniu ludzkiego ciała jest w wychowaniu konieczna. Trzeba jednak przyznać, że rozmowy te są częstokroć dla rodziców i wychowawców trudne. Wynika to nie tylko z delikatności przedmiotu i intymności, z jaką się wiąże życie płciowe. Źródłem wielkich trudności w podejmowaniu tej tematyki w rozmowach z dziećmi są liczne konflikty psychiczne i moralne, których doświadcza starsze pokolenie w związku z popełnionymi w życiu błędami w dziedzinie życia seksualnego. Małżonkowie, broniący się przed poczęciem dziecka przez uciekanie się do antykoncepcji, nie będą umieli szczerze i z prostotą o tej tematyce mówić. Tym bardziej rodzice, których pamięć i sumienie są obciążone wspomnieniem dramatycznych decyzji pozbawienia życia swoich dzieci przez przerwanie ciąży. Z drugiej strony warto zwrócić uwagę, że rozmowy te ułatwia fakt, iż dzieci zadają swoje pytania z całą prostotą i szczerością, mając bardzo czyste spojrzenie. Nie trzeba więc ulegać panice i posuwać się do przesady, bo przecież rodzice o wielu trudnych czy drażliwych sprawach, na przykład rodzinnych, umieją mówić. Niniejsze opracowanie, w którym korzystam również z doświadczeń innych autorów, powstało jako wynik psychoterapii osób dorosłych. Postępowanie psychoterapeutyczne pozwala na rozpoznanie czynników, które w dzieciństwie spowodowały mniejsze lub większe urazy emocjonalne. Do czynników takich należy m.in. sposób, w jaki dziecko zostało uświadomione. Analiza urazów, które są udziałem wielu osób dorosłych, pozwoliła na opracowanie takich odpowiedzi na pytania dzieci, które nie tylko nie spowodują urazu emocjonalnego, lecz ponadto będą się przyczyniały do ukształtowania prawidłowej postawy psychoseksualnej. Podane w poniższym opracowaniu odpowiedzi na pytania dzieci stanowią wypróbowany przez licznych rodziców schemat. Niniejsze szóste wydanie, stanowi przedruk wydania piątego, w którym zostały wprowadzone liczne poprawki i uzupełnienia. Autor

Karol Meissner OSB, Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia, ISBN 83-86345-36-5, Inicjatywa Wydawnicza Jerozolima, Poznań 2011, format: 130 x 130 , ss. 48, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

7,00 zł brutto

-3,00 zł

10,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Wszyscy rodzice i wychowawcy zdają sobie sprawę, że rozmowa z dziećmi o przekazywaniu ludzkiego życia i o płciowym zróżnicowaniu ludzkiego ciała jest w wychowaniu konieczna. Trzeba jednak przyznać, że rozmowy te są częstokroć dla rodziców i wychowawców trudne. Wynika to nie tylko z delikatności przedmiotu i intymności, z jaką się wiąże życie płciowe. Źródłem wielkich trudności w podejmowaniu tej tematyki w rozmowach z dziećmi są liczne konflikty psychiczne i moralne, których doświadcza starsze pokolenie w związku z popełnionymi w życiu błędami w dziedzinie życia seksualnego. Małżonkowie, broniący się przed poczęciem dziecka przez uciekanie się do antykoncepcji, nie będą umieli szczerze i z prostotą o tej tematyce mówić. Tym bardziej rodzice, których pamięć i sumienie są obciążone wspomnieniem dramatycznych decyzji pozbawienia życia swoich dzieci przez przerwanie ciąży. Z drugiej strony warto zwrócić uwagę, że rozmowy te ułatwia fakt, iż dzieci zadają swoje pytania z całą prostotą i szczerością, mając bardzo czyste spojrzenie. Nie trzeba więc ulegać panice i posuwać się do przesady, bo przecież rodzice o wielu trudnych czy drażliwych sprawach, na przykład rodzinnych, umieją mówić. Niniejsze opracowanie, w którym korzystam również z doświadczeń innych autorów, powstało jako wynik psychoterapii osób dorosłych. Postępowanie psychoterapeutyczne pozwala na rozpoznanie czynników, które w dzieciństwie spowodowały mniejsze lub większe urazy emocjonalne. Do czynników takich należy m.in. sposób, w jaki dziecko zostało uświadomione. Analiza urazów, które są udziałem wielu osób dorosłych, pozwoliła na opracowanie takich odpowiedzi na pytania dzieci, które nie tylko nie spowodują urazu emocjonalnego, lecz ponadto będą się przyczyniały do ukształtowania prawidłowej postawy psychoseksualnej. Podane w poniższym opracowaniu odpowiedzi na pytania dzieci stanowią wypróbowany przez licznych rodziców schemat. Niniejsze szóste wydanie, stanowi przedruk wydania piątego, w którym zostały wprowadzone liczne poprawki i uzupełnienia. Autor

Karol Meissner OSB, Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia, ISBN 83-86345-36-5, Inicjatywa Wydawnicza Jerozolima, Poznań 2011, format: 130 x 130 , ss. 48, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia

Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia

Wszyscy rodzice i wychowawcy zdają sobie sprawę, że rozmowa z dziećmi o przekazywaniu ludzkiego życia i o płciowym zróżnicowaniu ludzkiego ciała jest w wychowaniu konieczna. Trzeba jednak przyznać, że rozmowy te są częstokroć dla rodziców i wychowawców trudne. Wynika to nie tylko z delikatności przedmiotu i intymności, z jaką się wiąże życie płciowe. Źródłem wielkich trudności w podejmowaniu tej tematyki w rozmowach z dziećmi są liczne konflikty psychiczne i moralne, których doświadcza starsze pokolenie w związku z popełnionymi w życiu błędami w dziedzinie życia seksualnego. Małżonkowie, broniący się przed poczęciem dziecka przez uciekanie się do antykoncepcji, nie będą umieli szczerze i z prostotą o tej tematyce mówić. Tym bardziej rodzice, których pamięć i sumienie są obciążone wspomnieniem dramatycznych decyzji pozbawienia życia swoich dzieci przez przerwanie ciąży. Z drugiej strony warto zwrócić uwagę, że rozmowy te ułatwia fakt, iż dzieci zadają swoje pytania z całą prostotą i szczerością, mając bardzo czyste spojrzenie. Nie trzeba więc ulegać panice i posuwać się do przesady, bo przecież rodzice o wielu trudnych czy drażliwych sprawach, na przykład rodzinnych, umieją mówić. Niniejsze opracowanie, w którym korzystam również z doświadczeń innych autorów, powstało jako wynik psychoterapii osób dorosłych. Postępowanie psychoterapeutyczne pozwala na rozpoznanie czynników, które w dzieciństwie spowodowały mniejsze lub większe urazy emocjonalne. Do czynników takich należy m.in. sposób, w jaki dziecko zostało uświadomione. Analiza urazów, które są udziałem wielu osób dorosłych, pozwoliła na opracowanie takich odpowiedzi na pytania dzieci, które nie tylko nie spowodują urazu emocjonalnego, lecz ponadto będą się przyczyniały do ukształtowania prawidłowej postawy psychoseksualnej. Podane w poniższym opracowaniu odpowiedzi na pytania dzieci stanowią wypróbowany przez licznych rodziców schemat. Niniejsze szóste wydanie, stanowi przedruk wydania piątego, w którym zostały wprowadzone liczne poprawki i uzupełnienia. Autor

Karol Meissner OSB, Skąd się biorą dzieci? Jak rozmawiać z dziećmi o przekazywaniu życia, ISBN 83-86345-36-5, Inicjatywa Wydawnicza Jerozolima, Poznań 2011, format: 130 x 130 , ss. 48, oprawa miękka

Copyright © 2018 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl