Obniżka! Modele człowieka propagowane<BR> w czasopismach młodzieżowych Zobacz większe

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Nowy produkt

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

27,00 zł brutto

-5,00 zł

32,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Copyright © 2017 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl