Modele człowieka propagowane<BR> w czasopismach młodzieżowych Zobacz większe

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Nowy produkt

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

32,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych

Pisma przeznaczone dla młodzieży odgrywają ważną rolę ze względu na cechy swej publiczności, którą stanowi pokolenie dopiero wkraczające w dorosłe życie. Pojawiają się tym samym liczne kontrowersje i pytania. Osoby odpowiedzialne za wychowanie zastanawiają się między innymi nad kwestią: na ile owe media odgrywają pozytywną rolę - preferują ambitną twórczość, realizują funkcje edukacyjne i kształcą charakter, w jakim zaś stopniu sprzyjają degradacji umysłowej i moralnej młodych czytelników.

Piotr Tomasz Nowakowski próbuje odpowiedzieć na pytanie, jakie normy
i wartości moralne są propagowane w czasopismach młodzieżowych. W analizie opiera się na dziesięciu tytułach: „Bravo", „Bravo Girl!", „Click!", „Droga", „Dziewczyna", „Mały Gość Niedzielny", „Mega Sport", „Płomyczek", „Popcorn" oraz „Victor Gimnazjalista". Punktem odniesienia dla rozważań autora są doświadczenia klasycznej myśli filozoficznej, a wnioski z badań - nie zawsze optymistyczne - znajdują dopełnienie w praktycznych wskazaniach etyczno-wychowawczych.

Wymiar pedagogiczny pracy koncentruje się na wychowawczej roli prawdy obiektywnej oraz wartości z nią związanych. Są one niestety obecne tylko w aksjologii nielicznych, zwłaszcza katolickich, czasopism. Przyczyną współczesnego kryzysu światopoglądowego młodzieży jest brak takich wartości w kulturze młodzieżowej, a także propagacja kontrwartości, na przykład subiektywizmu i relatywizmu, która musi prowadzić do nieefektywności wychowawczej. Rozprawa może znakomicie służyć jako pomoc dla pedagogów
i duszpasterzy - zarówno w aspekcie doboru czasopism, jak i aksjologicznego ukierunkowania praktyki wychowawczej.
dr hab. Wojciech Chudy, prof. KUL

Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych. Analiza antropologiczno-etyczna, 978-83-912429-4-3, Maternus Media, Tychy 2004, ss. 384, A5, miękka oprawa

W cenie 5% VAT

Copyright © 2017 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl