Prawda w mediach Zobacz większe

Prawda w mediach

Nowy produkt

Problem „prawdy w mediach" jawi się dziś, w epoce postmodernizmu, jako nie lada wyzwanie. Są bowiem tacy, którzy twierdzą, iż dotarcie do jednej słusznej prawdy jest wręcz niemożliwe. Inni z kolei wymachują „prawdą" we wszystkie strony, przez co zamiast wartości, która powinna ściśle odpowiadać „twardej rzeczywistości", staje się ona nierzadko pustym słowem, znakiem bez desygnatu, wyświechtanym sloganem, kartą przetargową wykorzystywaną przez opozycyjne względem siebie opcje ideologiczne czy polityczne. Czy jest sens przypominać o miejscu prawdy w przestrzeni mediów, tym bardziej, że ich przedstawiciele wydają się z premedytacją rozbijać ją na pomniejsze i relatywne części? Nawet jeśli zgodzimy się z tezą, że - w przeciwieństwie do minionych epok - trudno dziś jest mówić o jednej, bezwzględnej i niepodważalnej prawdzie, to jednak warto mieć na uwadze rzetelność naukową i dziennikarską, które wydają się być gwarantem zdrowej kondycji kultury ludzkiej.

red. Mirosław Rewera, Prawda w mediach, ISBN 978-83-89701-09-1, Maternus Media, Tychy 2008, format: 130 x 200, ss. 93,  oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

Ostatnie egzemplarze!

17,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Problem „prawdy w mediach" jawi się dziś, w epoce postmodernizmu, jako nie lada wyzwanie. Są bowiem tacy, którzy twierdzą, iż dotarcie do jednej słusznej prawdy jest wręcz niemożliwe. Inni z kolei wymachują „prawdą" we wszystkie strony, przez co zamiast wartości, która powinna ściśle odpowiadać „twardej rzeczywistości", staje się ona nierzadko pustym słowem, znakiem bez desygnatu, wyświechtanym sloganem, kartą przetargową wykorzystywaną przez opozycyjne względem siebie opcje ideologiczne czy polityczne. Czy jest sens przypominać o miejscu prawdy w przestrzeni mediów, tym bardziej, że ich przedstawiciele wydają się z premedytacją rozbijać ją na pomniejsze i relatywne części? Nawet jeśli zgodzimy się z tezą, że - w przeciwieństwie do minionych epok - trudno dziś jest mówić o jednej, bezwzględnej i niepodważalnej prawdzie, to jednak warto mieć na uwadze rzetelność naukową i dziennikarską, które wydają się być gwarantem zdrowej kondycji kultury ludzkiej.

red. Mirosław Rewera, Prawda w mediach, ISBN 978-83-89701-09-1, Maternus Media, Tychy 2008, format: 130 x 200, ss. 93, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Prawda w mediach

Prawda w mediach

Problem „prawdy w mediach" jawi się dziś, w epoce postmodernizmu, jako nie lada wyzwanie. Są bowiem tacy, którzy twierdzą, iż dotarcie do jednej słusznej prawdy jest wręcz niemożliwe. Inni z kolei wymachują „prawdą" we wszystkie strony, przez co zamiast wartości, która powinna ściśle odpowiadać „twardej rzeczywistości", staje się ona nierzadko pustym słowem, znakiem bez desygnatu, wyświechtanym sloganem, kartą przetargową wykorzystywaną przez opozycyjne względem siebie opcje ideologiczne czy polityczne. Czy jest sens przypominać o miejscu prawdy w przestrzeni mediów, tym bardziej, że ich przedstawiciele wydają się z premedytacją rozbijać ją na pomniejsze i relatywne części? Nawet jeśli zgodzimy się z tezą, że - w przeciwieństwie do minionych epok - trudno dziś jest mówić o jednej, bezwzględnej i niepodważalnej prawdzie, to jednak warto mieć na uwadze rzetelność naukową i dziennikarską, które wydają się być gwarantem zdrowej kondycji kultury ludzkiej.

red. Mirosław Rewera, Prawda w mediach, ISBN 978-83-89701-09-1, Maternus Media, Tychy 2008, format: 130 x 200, ss. 93,  oprawa miękka

Copyright © 2017 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl