Obniżka! Cywilizacja nr 40 'Polska suwerenna a geopolityka' Zobacz większe

Cywilizacja nr 40 "Polska suwerenna a geopolityka"

Nowy produkt

Chrońmy suwerenność!
Profesor UJ, jeden z głównych ideologów galicyjskiego konserwatyzmu, członek-założyciel Akademii Umiejętności, Józef Szujski (1835-1883) w swych opublikowanych w 1868 r., a wielce cenionych u schyłku XIX w. Dziejów Polski pisał: „Byłoby samobójstwem i wyparciem się samego siebie, gdyby naród nasz stracił szacunek, miłość i ufność ku zasadom, które go niegdyś wielkim czyniły, i któremi wyprzedził Europę". Czy obecnie doszło do takiego „samobójstwa"? Jakim zasadom ufamy dziś, gdy przystępując jako państwo do NATO i Unii Europejskiej - jeśli nie wyrzekliśmy się jeszcze całkowicie swej suwerenności, to postawiliśmy ją pod wielkim znakiem zapytania?
Słowa „suwerenność" nie ma w codziennym, potocznym języku, słyszymy je natomiast w dziennikach telewizyjnych, odnajdujemy w komentarzach politycznych na łamach gazet i nie zawsze być może wiemy, co tak dokładnie należy rozumieć pod tym pojęciem. Któryś z aforystów określił „suwerenność" jako „[...] imię wpisane w «wolność» na wizytówce przytwierdzonej do drzwi jej gabinetu". O tym, czy istotnie „suwerenność" jest tożsama z „wolnością" i jak należy pojmować jej sens w czasach cyfryzacji i lawinowego rozwoju komunikatorów, globalizacji gospodarki światowej oraz kosmopolityzacji kultury - traktuje ten oto, 40. już numer naszego kwartalnika.
Z zawartych na stronach „Cywilizacji" materiałów wyłania się dziś dogłębna i wszechstronna analiza owego problemu: od wykazania podstawowej prawdy, że suwerenność państwa i narodu jest wypadkową osobistego poczucia wolności oraz kultury duchowej obywateli, poprzez ilustrację poglądów filozoficznych głoszonych na ten temat przez Platona i Arystotelesa, a współcześnie przez K. Wojtyłę, dalej - przez ujawnienie „ciosów w suwerenność" w XX w. ze strony nazizmu i totalitaryzmu, dzisiaj zaś - ze strony tzw. nomadyzmu i kosmopolityzmu, aż po najistotniejszą bodaj obecnie kwestię „wpisywania się w kontekst suwerenności" programów i poczynań instytucji ponadpaństwowych. Artykułom rozwijającym powyższe kwestie towarzyszą ciekawe teksty na tematy „pokrewne", gdzie mowa m.in. o aktualnie przez nasz kraj prowadzonej polityce zagranicznej, o postawach Kaszubów wobec polskości, a także o coraz silniej wpływającej na sytuację ekonomiczną Europy prężnej gospodarce Dalekiego Wschodu, zaś na szczególna uwagę zasługuje wywiad udzielony nam przez prof. R. Legutkę, w którym szanowny interlokutor ujawnia prawdę o doraźnych i dalekosiężnych skutkach polskiego członkostwa w UE.
Życząc Państwu owocnej i satysfakcjonującej lektury powyższych treści, pozwalamy sobie w tym miejscu owym arcyzdolnym „inżynierom ludzkości", którzy w Brukseli, pod francusko-niemieckie dyktando, „konstruują nowoczesną Europę", zadedykować - aby w końcu pojęli, w czym tkwi sens i idea jednoczenia suwerennych narodów - to, co nasi przodkowie sześćset lat temu wpisali w preambułę unii horodelskiej: „Nie doznać nikomu łaski zbawienia, kogo nie wesprze miłość. Gdyż ona jedna nie działa marnie, lecz sama sobie świecąc, kładzie koniec niezgodzie, uśmierza swary, ukróca nienawiść, łagodzi waśnie, użycza wszystkim spokoju, skupia, co się rozpierzchło, podźwiga, co upadło, wygładza nierówności, prostuje krzywe, wszystkim pomaga, nie obraża nikogo, a ktokolwiek się schroni pod jej skrzydła, ten znajdzie bezpieczeństwo i nie ulęknie się niczyjej groźby. To miłość tworzy prawa, włada państwami, urządza miasta, wiedzie stany Rzeczypospolitej ku najlepszemu końcowi, udoskonala wszelkie cnoty cnotliwych. A kto nią wzgardzi, ten wszelkie dobra utraci... ".

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2012, ss. 208, format: 166x240, oprawa miękka

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

8,00 zł brutto

-17,00 zł

25,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Chrońmy suwerenność!
Profesor UJ, jeden z głównych ideologów galicyjskiego konserwatyzmu, członek-założyciel Akademii Umiejętności, Józef Szujski (1835-1883) w swych opublikowanych w 1868 r., a wielce cenionych u schyłku XIX w. Dziejów Polski pisał: „Byłoby samobójstwem i wyparciem się samego siebie, gdyby naród nasz stracił szacunek, miłość i ufność ku zasadom, które go niegdyś wielkim czyniły, i któremi wyprzedził Europę". Czy obecnie doszło do takiego „samobójstwa"? Jakim zasadom ufamy dziś, gdy przystępując jako państwo do NATO i Unii Europejskiej - jeśli nie wyrzekliśmy się jeszcze całkowicie swej suwerenności, to postawiliśmy ją pod wielkim znakiem zapytania?
Słowa „suwerenność" nie ma w codziennym, potocznym języku, słyszymy je natomiast w dziennikach telewizyjnych, odnajdujemy w komentarzach politycznych na łamach gazet i nie zawsze być może wiemy, co tak dokładnie należy rozumieć pod tym pojęciem. Któryś z aforystów określił „suwerenność" jako „[...] imię wpisane w «wolność» na wizytówce przytwierdzonej do drzwi jej gabinetu". O tym, czy istotnie „suwerenność" jest tożsama z „wolnością" i jak należy pojmować jej sens w czasach cyfryzacji i lawinowego rozwoju komunikatorów, globalizacji gospodarki światowej oraz kosmopolityzacji kultury - traktuje ten oto, 40. już numer naszego kwartalnika.
Z zawartych na stronach „Cywilizacji" materiałów wyłania się dziś dogłębna i wszechstronna analiza owego problemu: od wykazania podstawowej prawdy, że suwerenność państwa i narodu jest wypadkową osobistego poczucia wolności oraz kultury duchowej obywateli, poprzez ilustrację poglądów filozoficznych głoszonych na ten temat przez Platona i Arystotelesa, a współcześnie przez K. Wojtyłę, dalej - przez ujawnienie „ciosów w suwerenność" w XX w. ze strony nazizmu i totalitaryzmu, dzisiaj zaś - ze strony tzw. nomadyzmu i kosmopolityzmu, aż po najistotniejszą bodaj obecnie kwestię „wpisywania się w kontekst suwerenności" programów i poczynań instytucji ponadpaństwowych. Artykułom rozwijającym powyższe kwestie towarzyszą ciekawe teksty na tematy „pokrewne", gdzie mowa m.in. o aktualnie przez nasz kraj prowadzonej polityce zagranicznej, o postawach Kaszubów wobec polskości, a także o coraz silniej wpływającej na sytuację ekonomiczną Europy prężnej gospodarce Dalekiego Wschodu, zaś na szczególna uwagę zasługuje wywiad udzielony nam przez prof. R. Legutkę, w którym szanowny interlokutor ujawnia prawdę o doraźnych i dalekosiężnych skutkach polskiego członkostwa w UE.
Życząc Państwu owocnej i satysfakcjonującej lektury powyższych treści, pozwalamy sobie w tym miejscu owym arcyzdolnym „inżynierom ludzkości", którzy w Brukseli, pod francusko-niemieckie dyktando, „konstruują nowoczesną Europę", zadedykować - aby w końcu pojęli, w czym tkwi sens i idea jednoczenia suwerennych narodów - to, co nasi przodkowie sześćset lat temu wpisali w preambułę unii horodelskiej: „Nie doznać nikomu łaski zbawienia, kogo nie wesprze miłość. Gdyż ona jedna nie działa marnie, lecz sama sobie świecąc, kładzie koniec niezgodzie, uśmierza swary, ukróca nienawiść, łagodzi waśnie, użycza wszystkim spokoju, skupia, co się rozpierzchło, podźwiga, co upadło, wygładza nierówności, prostuje krzywe, wszystkim pomaga, nie obraża nikogo, a ktokolwiek się schroni pod jej skrzydła, ten znajdzie bezpieczeństwo i nie ulęknie się niczyjej groźby. To miłość tworzy prawa, włada państwami, urządza miasta, wiedzie stany Rzeczypospolitej ku najlepszemu końcowi, udoskonala wszelkie cnoty cnotliwych. A kto nią wzgardzi, ten wszelkie dobra utraci... ".

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2012, ss. 208, format: 166x240, oprawa miękka

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 40 "Polska suwerenna a geopolityka"

Cywilizacja nr 40 "Polska suwerenna a geopolityka"

Chrońmy suwerenność!
Profesor UJ, jeden z głównych ideologów galicyjskiego konserwatyzmu, członek-założyciel Akademii Umiejętności, Józef Szujski (1835-1883) w swych opublikowanych w 1868 r., a wielce cenionych u schyłku XIX w. Dziejów Polski pisał: „Byłoby samobójstwem i wyparciem się samego siebie, gdyby naród nasz stracił szacunek, miłość i ufność ku zasadom, które go niegdyś wielkim czyniły, i któremi wyprzedził Europę". Czy obecnie doszło do takiego „samobójstwa"? Jakim zasadom ufamy dziś, gdy przystępując jako państwo do NATO i Unii Europejskiej - jeśli nie wyrzekliśmy się jeszcze całkowicie swej suwerenności, to postawiliśmy ją pod wielkim znakiem zapytania?
Słowa „suwerenność" nie ma w codziennym, potocznym języku, słyszymy je natomiast w dziennikach telewizyjnych, odnajdujemy w komentarzach politycznych na łamach gazet i nie zawsze być może wiemy, co tak dokładnie należy rozumieć pod tym pojęciem. Któryś z aforystów określił „suwerenność" jako „[...] imię wpisane w «wolność» na wizytówce przytwierdzonej do drzwi jej gabinetu". O tym, czy istotnie „suwerenność" jest tożsama z „wolnością" i jak należy pojmować jej sens w czasach cyfryzacji i lawinowego rozwoju komunikatorów, globalizacji gospodarki światowej oraz kosmopolityzacji kultury - traktuje ten oto, 40. już numer naszego kwartalnika.
Z zawartych na stronach „Cywilizacji" materiałów wyłania się dziś dogłębna i wszechstronna analiza owego problemu: od wykazania podstawowej prawdy, że suwerenność państwa i narodu jest wypadkową osobistego poczucia wolności oraz kultury duchowej obywateli, poprzez ilustrację poglądów filozoficznych głoszonych na ten temat przez Platona i Arystotelesa, a współcześnie przez K. Wojtyłę, dalej - przez ujawnienie „ciosów w suwerenność" w XX w. ze strony nazizmu i totalitaryzmu, dzisiaj zaś - ze strony tzw. nomadyzmu i kosmopolityzmu, aż po najistotniejszą bodaj obecnie kwestię „wpisywania się w kontekst suwerenności" programów i poczynań instytucji ponadpaństwowych. Artykułom rozwijającym powyższe kwestie towarzyszą ciekawe teksty na tematy „pokrewne", gdzie mowa m.in. o aktualnie przez nasz kraj prowadzonej polityce zagranicznej, o postawach Kaszubów wobec polskości, a także o coraz silniej wpływającej na sytuację ekonomiczną Europy prężnej gospodarce Dalekiego Wschodu, zaś na szczególna uwagę zasługuje wywiad udzielony nam przez prof. R. Legutkę, w którym szanowny interlokutor ujawnia prawdę o doraźnych i dalekosiężnych skutkach polskiego członkostwa w UE.
Życząc Państwu owocnej i satysfakcjonującej lektury powyższych treści, pozwalamy sobie w tym miejscu owym arcyzdolnym „inżynierom ludzkości", którzy w Brukseli, pod francusko-niemieckie dyktando, „konstruują nowoczesną Europę", zadedykować - aby w końcu pojęli, w czym tkwi sens i idea jednoczenia suwerennych narodów - to, co nasi przodkowie sześćset lat temu wpisali w preambułę unii horodelskiej: „Nie doznać nikomu łaski zbawienia, kogo nie wesprze miłość. Gdyż ona jedna nie działa marnie, lecz sama sobie świecąc, kładzie koniec niezgodzie, uśmierza swary, ukróca nienawiść, łagodzi waśnie, użycza wszystkim spokoju, skupia, co się rozpierzchło, podźwiga, co upadło, wygładza nierówności, prostuje krzywe, wszystkim pomaga, nie obraża nikogo, a ktokolwiek się schroni pod jej skrzydła, ten znajdzie bezpieczeństwo i nie ulęknie się niczyjej groźby. To miłość tworzy prawa, włada państwami, urządza miasta, wiedzie stany Rzeczypospolitej ku najlepszemu końcowi, udoskonala wszelkie cnoty cnotliwych. A kto nią wzgardzi, ten wszelkie dobra utraci... ".

ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati, Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2012, ss. 208, format: 166x240, oprawa miękka

Copyright © 2018 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl