Obniżka! Cywilizacja nr 10 'O etykę dla pedagogiki' Zobacz większe

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Nowy produkt

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.



ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Wysyłka w przeciągu 1-5 dni roboczych

Więcej szczegółów

8,00 zł brutto

-10,00 zł

18,00 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.



ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Cywilizacja nr 10 "O etykę dla pedagogiki"

Rozważania nad problemami współczesnego wychowania odsyłają do antropologii i etyki, wpisujących się w nurt tradycji filozoficznej. Nie bez znaczenia jest, jaka filozofia leży u podstaw danego obrazu człowieka. Kolejny, dziesiąty już numer "Cywilizacji", pozostaje w nurcie filozofii klasycznej, której antropologia i etyka zawiera integralny obraz człowieka. Człowiek ukazany jest w swoich osobowych aktach, jak rozumne i wolne działanie, które dokonuje się wobec prawdy o dobru. Człowiek jako istota rozumna i wolna przekształca siebie i otaczającą go rzeczywistość i jako taki, jest odpowiedzialny za swoje działania, a ostatecznie, za kształt tej rzeczywistości. Człowiek nie tylko jawi się "kimś i czymś", a więc statycznie, lecz "jak i co powinien działać", by w pełni zrealizować swoje człowieczeństwo w myśl zasady "dobro należy czynić". Teoria cnót ukazuje człowieka w jego ludzkim - moralnym działaniu. Bez jego rozumienia nie jest możliwe odpowiedzialne kształcenie i wychowanie człowieka. W nurcie antropologii integralnej, w 10 numerze "Cywilizacji" piszą m.in. o. M.A. Krąpiec o decyzji jako bycie moralnym, s. Z. Zdybicka o świętości jako spełnieniu się osoby ludzkiej, o. F.W. Bednarski o etyce i pedagogice, ks. S. Kowalczyk o ładzie społecznym w ujęciu kard. S. Wyszyńskiego.



ISSN 1643-3637, Fundacja Servire Veritati. Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2004, ss. 296, B5, miękka oprawa

Copyright © 2019 Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej. Wykonanie: Nazwa.pl